Wednesday 8 May 2013

Cuba dan terus mencuba

Salam,

Cuba dan terus mencuba, itu adalah erti kehidupan sebagai proses satu pembelajaran tanpa henti.
Alhamdulillah sem ni aku berjaya merasakan ada peningkatan dalam diri ini walaupun ia tidak la senbanyak mana pun. Berbanding dengan semester yang lepas kebanyakkan kursus-kursus yang aku ambil agak kurang difahami apa isi kandungan yang dipelajari sehinggalah menghampiri final exam barulah dapat memahaminya.

Walaupun CGPA aku berada di tahap kepujian, ini tidak bermakna aku boleh selesa dengannya. Jalan terlalu suka berada di dalam zon keselesaan kerana ia tidak akan membawa peningkatan kepada diri kita. Bagi sem ni aku kena berusaha dengan lebih keras untuk mencapai tahap yang lebih bagus. Adalah tidak mustahil untuk aku melakukannya kerana kosmate-kosmate yang lain berjaya mendapatkan pointer yang lebih tinggi pada semester yang lepas.

Apa yang penting adalah pasang niat untuk berjaya dan berusaha segigih yang boleh. Gagal sekali tidak bermakna kita akan gagal buat selama-lamanya. Akhir sekali ikhlaskanlah diri dalam melakukan apa pun jua perkara keranaNya.

Sekian,
FIRDAUS ISHAK 

No comments:

Post a Comment