Friday 25 April 2014

Sorry Aku dah Tak Lalu...

Salam,

Maaf korang aku juga manusia biasa. Kalau korang terbaca post ni dan juga blog aku ni, terpulang la korang nak marah ke apa ke.... Kepada yang terasa nanti aku mintak maaf banyak-banyak sebab kalau aku tak meluahkan ye nanti aku yang terbeban. So this is a part of my therapy to reduce my stress...

Dalam kos kita, aku pernah bekerjasama hampir dengan semua orang, so kadang-kadang boleh dengar macam-macam orang merungut pasal orang lain.. Ye aku sedar yang aku ni pun bukan ye rajin sangat, nasib je kadang tu dapat markah ok.. Memang korang lebih 'rajin' dan pandai daripada aku, memang aku sedar tahap aku tapi kalau assingment tu tolong la main peranan..

Sometimes, salah sorang patut mengoffer diri untuk menglead assing tu, baru la boleh berjalan dengan ok.. Tapi kononnya group aku ni nak kesamarataan kate ye... Tak pernah pun ade leader untuk assing kiteorang. Just duduk bincang kemudian bahagi-bahagikan tugas.. Nampak mudah tapi hakikat ye berterabur, memang masing-masing ada part masing tapi yang sakitnya bila part nak compile semua ye!!!! Ye memang aku rela nak mengcompile tu tapi kadang tu aku sampai tidur kot nak kan hasil yang terbaik sebab benda ni dah tak boleh nak diperbetulkan kalo dh submit. Aku rela korbankan tidur aku tu, tak kesah pun... Tapi bile part yang ko yang bagi tu kadang cincai boncai je, bende tu makan masa aku nak edit balik. Bile tengok aku dok mengcompile ko pun offer diri juga nak buat untuk assign seterusnya, tapi bile dah siap ini tak de, itu tak de.. Ape masalah ko sebenar ye???  Just ambik nama buat kerja?? Nanti korang nak buat thesis macam mana semua individu, tak de sape peduli apa yang ko tulis...

Kalau la boleh bertukar kumpulan, memang nak saja aku tukar, tapi nak buat macam mana kosmate kita dah fixed dalam group macam tu. Semua assign, group yang sama dengan ahli yang sama.. bila dipikir-pikir menyesal aku masuk group ni tapi apakan daya nasi dah jadi bubur, salah aku juga..

Paling-paling aku sakit hati dengan korang adalah bab masa. Janji pukul berapa, muncul ye entah pukul berapa...Aku memang dh agak pasal masalah ni, kadang sengaja aku lewat muncul cikit dalam sepuluh minit tapi rupa nya korang lagi lambat.. Korang memang tak reti punctual ke?? Nanti dah kerja macam mana?? Sanggup gaji kene potong sebab datang lambat?? Alasan sebab lambat bangun tidur?? Haha lawak la wei dah boleh jadi mak dengan bapak orang nk bangun pagi pun susah.. Dasar manja tak bertempat..

Tu la stress jugak aku dengan korang ni... nak buat macam mana kan manusia pelbagai ragam dan korang sebahagian daripadanya.. Hadap la jugak.. kalo korang jumpe blog ni nasib la ye..


Sekian.
Stress telah dapat dikurangkan.

No comments:

Post a Comment